Hjemmelavet daim – mmmhhh
- 50 g smør
- 125 g sukker
- 25 g lys sirup
- 30 g mandelmel
- 120 g lys chokolade
Varm smør, sukker og sirup op i en gryde. Det skal koge op under omrøring indtil det bliver gyldent lysebrunt. Herefter tilsættes mandelmel og blandingen koger videre i ca. 5 min. Fordel blandingen i en form belagt med bagepapir. Lad det køle af. Herefter smeltes – eller tempereres – chokoladen. Den afkølede, og nu hårde, karamel slås i stykker og dyppes i chokoladen. Pynt evt. med hakket hvid chokolade eller hvad du lige har 🙂


